9 oktober 2025

Op (de) T bij… AFA Dispensing

 

Cecile Smeets en Boudie Hoogedeure bezochten ditmaal op verzoek van Hans de Gier van SyncForce onderbuurman AFA Dispensing en spraken daar onder het genot van een kopje T met Thomas Schuffenhauer.

 

Wat doet jouw organisatie?

 

“Bij AFA Dispensing doen we meer dan verpakkingen ontwikkelen. Wij zijn een innovatiepartner in het spuiten van vloeistoffen. Voor onze partners creëren we unieke oplossingen die bijdragen aan duurzaamheid en nieuwe verdienmodellen. Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van spuitbussen door hervulbare systemen. Een mooi voorbeeld is onze olijfolie spuitfles die via Amazon wordt verkocht. Grappig genoeg heeft onze bovenbuurman die gekocht, en dat heeft geleid tot dit T-moment samen”.

 

“We werken wereldwijd, met fabrieken in Azië en de VS. Ons hoofdkantoor bevindt zich op Strijp-T, in gebouw TQ. Hier hebben we een grote afdeling voor research en innovatie, waar we technologieën ontwikkelen die pas over twee à drie jaar in de supermarkt liggen. We hebben bewust gekozen voor deze locatie, midden in de Brainport Eindhoven regio, vanwege de innovatiecultuur, technische kennis en het sterke ecosysteem”.

 

“Dit gebouw weerspiegelt wie wij zijn: centraal staat de innovatieve technologische oplossingen voor de mensen om ons heen. Deze inspirerende omgeving spreekt zowel bezoekers als medewerkers aan. Vandaar dat we hier gevestigd zijn”.

 

Wat is jouw rol?

 

“Mijn titel is Executive Vice President AFA Academy. Hiermee onderstreep ik dat ook mijn rol geen traditionele is, maar gefocust is op waarde creatie, zowel intern als extern.  Via onze AFA Academy stimuleren we samenwerking en kennisgroei. We stellen ons steeds de vraag: welke oplossing willen we bieden in een veranderende wereld? Binnenkort verbouwen we ons atrium tot een experience area om dat nog beter zichtbaar te maken”.

 

Bij wie wil je en waarom dat wij de volgende keer op (de) T gaan?

 

“Dan kies ik Additive Industries. Zij bedienen hun klanten ook op innovatieve wijze, in dit geval de 3D metaal print markt. Dergelijke game changing marktbenaderingen vragen om nieuwe businessmodellen en strategisch anders denken. Ik geloof dat we hier op T nog veel van elkaar leren”.